Eesti sotsiaalmeedia kasutajad saavad raha teenida ka internetis
Sotsiaalsed võrgustikud pole pikka aega muutunud mitte ainult teabe edastamise vahendiks ja inimeste suhtlemiskohaks, vaid võimaldasid kasutajatel teenida oma igapäevast leiba. Kuidas ja kui palju Eesti sotsiaalmeedia kasutajad teenivad.
Irina Nikiforova Instagrami lehel on nüüdseks üle 350 000 jälgija, mis tähendab, et Irina on üks populaarsemaid Instagrami blogijaid Eestis. Inglise keele õpetaja elukutselt kolis Irina Kaasanist Eestisse ja lõi algul sotsiaalvõrgustikus lehe enda juhendamisteenuste ja keelekursuste reklaamimiseks.
Ta selgitab, et see on omamoodi kõnekaart. "Milline õpetaja sa oled ja milline on su hääldus? Kuidas sa välja näed? Kas sa meeldid mulle? Kas ma tahan oma lapse sinu juurde kirjutada? Kas sa oled valmis või mitte?" - loetleb Irina küsimusi, millele teenuste reklaamimiseks loodud ajaveeb vastama peaks.
Kuigi mitmesaja tuhande inimese suurune vaatajaskond on potentsiaalsete reklaamijate jaoks üsna ahvatlev tegur, ei kasuta Irina seda võimalust. "Ma ei võta kolmandate osapoolte reklaame, sest teenin oma ajaveebi oma toodete kaudu rahaks," ütleb ta.
27-aastane Nika Prokopjeva võib kiidelda veelgi suurema tellijate arvuga. Eestlased võivad teda meenutada kahel "Eesti Laul" konkursil osalemisega, kus ta esines Nika Marula rollis. Paar aastat tagasi lõi ta sotsiaalvõrgustikus TikTok konto ja jäi siia pikaks ajaks. Nüüd on tema lehe tellinud üle 360 000 inimese. Terve meeskond töötab nüüd Nika TikToki konto jaoks videote loomise kallal.
"Meie piirkonnas saab praegu teenida ainult mõnele suurele või väikesele ettevõttele reklaamiplatvormi pakkumisega," selgitab Nika. "Sellise reklaami puhul, kui see on stabiilne, kui teil on aktiivne vaatajaskond, võib jämedalt öeldes keskmine palk välja minna."
Aga otse sotsiaalvõrgustikust raha kättesaamise võimalus tegutseb TikTok nüüd vaid mõnes maailma riigis ning Eestit erinevalt Hispaaniast, Prantsusmaalt, Itaaliast, Saksamaalt ja Suurbritanniast nende hulgas ei ole.
Lisaks platvormidelt endilt ja reklaamijatelt raha saamisele on veel kolmas levinud viis – sisu otsetarbijatelt ehk vaatajatelt. Nad saavad blogijat rahaliselt aidata, kui tema sisu neile meeldib. See skeem on eriti populaarne striimijate seas – inimesed, kes teevad võrgus otseülekandeid ja suhtlevad sel ajal publikuga. Eesti populaarseimal striimijal Carmen Peussal on Twitchis üle 64 000 jälgija. Habras 30-aastane blondiin teenib arvutimänge mängides.
"See ei tähenda, et see on kerge raha. Tegelikult on selle taga palju tööd ja sellest jõuab ekraanile vaid väike osa," tunnistab Carmen. Samas kinnitab ta, et seda saab teha ka täiskohaga tööna, nagu nii paljud striimijad üle maailma teevad.
Loo neljas kangelane - Ioanna Ivanova -, olles oma elus mitut ametit vahetanud, õppis internetiturunduse spetsialistiks ja nüüd ei õpeta mitte ainult majanduskooli õpilasi, vaid rakendab neid teadmisi ka ise praktikas - ta juhib populaarset Facebooki emmede gruppi, mis toob ka regulaarset sissetulekut. "See on platvorm, kus saate reklaamida oma kaupu, teenuseid, mõnda üritust," selgitab ta.
Eksperdi positsioonilt võtab Joanna kokku: kui leiate publiku valu ja huvid, siis on täiesti võimalik teatud kaupu või teenuseid pakkuda ja seeläbi oma sotsiaalmeedia kontodel raha teenida.
https://rus.err.ee/1608732796/insajt-jestonskie-polzovateli-socsetej-tozhe-mogut-zarabatyvat-v-internete
Similar articles:
Бизнес → В Тарту работают первые украинские трудовые мигранты
Web → Правила общения с клиентами в соцсетях