Kasutoova veebilehe võib luua ka lihtsate vahenditega

Kasutoova veebilehe võib luua ka lihtsate vahenditega

Ettevõtete veebi lehed muutuvad üha uhkemaks ning kirkamaks. Kuidas luua veebileht, mis kliendile korda läheb ning täidab oma eesmärki?

Digiagentuuri Optimist Digital tegevjuhi Olari Tõnisoni sõnul teevad standardsed lahendused kliendile lehel liikumise lihtsaks.

Igaüks saab ise sisu toota

RMK lõi oma kodulehe 2009. aastal Edicy platvormile, mis on praeguseks tuntud kui Voog.

Põhjuseid, miks toona olemasolevat veebiplatvormi kasutasime, oli mitu, kuid olulisim neist oli see, et igaüks saab ise sisu toota ehk pole vaja erilisi tehnilisi oskusi. Samuti oli määrav see, et veebilehe majutus asub teenusepakkuja juures ning tegemist oli hea disainitunnetuse ja -oskustega meeskonnaga. Oleme siiani oma otsusega rahul, kuna Voo platvorm areneb pidevalt ning meie ei pea ise muretsema oma veebilehe tehnilise arendamise pärast.

Kuna RMK veeb on sisult mahukas ning huvigruppe, kes lehelt infot otsivad, on palju, oli veebi loomise juures kõige olulisem aru saada, milline on esmane valik, mille veebikülastaja lehel teeb.

Mari-Liis Kitter, RMK kommunikatsiooniosakonna juhataja

Kaheksa nippi, kuidas teha ettevõttele tulus veebileht

1. Sisu olgu tähtsam kui kunst

Veebilehe juures on kõige olulisem sisu ehk informatsioon. Veebilehtede ehitamise ja haldamise tööriista Voog müügi- ja turundusjuhi Veiko Straussi sõnul võiks veebilehte võrrelda vestlusega. “Kellelegi ei meeldi sisutühjad nii-öelda viisakusvestlused,” ütles Strauss.

Enne lehe loomist tasub mõelda, mis on selle eesmärk. “On see teatud informatsiooni jagamine, müük või midagi kolmandat? Sisu ja kõik muu peab seda eesmärki teenima,” selgitas Strauss ning lisas, et eesmärk paneb paika ka selle, mis kujul sisu esitada. Digiagentuuri Optimist Digital tegevjuht Olari Tõnison märkis, et veebid muutuvad kunstiliselt üha uhkemaks ning tihtipeale unustatakse, et informatsioon on kunstist olulisem. “Veebilehe sisu ja kunstilise poole vahel peab leidma õige tasakaalu. Tihtipeale tehakse kunsti isegi liiga palju,” nentis Tõnison.

2. Navigeerimine võimalikult lihtsaks

Tõnisoni sõnul peab klient avalehel kiiresti aru saama, kuhu ta on maandunud, mis on lehe mõte ning kuidas liikuda edasi. “Navigeerimise mõistes soovitan jääda läbimõeldud standardsete lahenduste juurde, kuna klient ei peaks igale veebilehele sattudes nuputama, kust ta vajaliku info üles leiab,” kirjeldas Tõnison. Seetõttu on soovitav kasutada nii-öelda onepager’i põhimõttel navigeerimist, kus uue infokillu leidmiseks tuleb allapoole kerida, või navigatsiooni, kus soovitud informatsioonini jõutakse alammenüüde ning lehekülgede kaudu.

3. Kontaktandmed on kohustuslikud

Nii Tõnisoni kui ka Straussi sõnul on keeruline öelda, mis täpselt peab ühel kodulehel olema, kuna see sõltub paljuski ettevõtte tegevusvaldkonnast. Üks on aga kindel äri kontekstis ei saa puududa ettevõtte tutvustus ja kontaktandmed.

4. Kujunda liialdusteta

Klienti kõnetaval veebilehel on hea disain. “Seejuures on oluline aru saada, et hea disain ei tähenda kõiksugu vilkuvaid ja liikuvaid vidinaid. Veebilehe külastamine peaks olema meeldiv kogemus,” ütles Strauss.

“Kui ettevõtte põhitegevus on kunstiga seoud, siis paratamatult tuleb rohkem rõhku panna lehe kunstilisele poolele kui muidu,” lisas Tõnison.

Strauss märkis, et kontaktide all on pildid hädavajalikud ning soovitab sõltumata ettevõtte tegevusvaldkonnast panna lehele fotod oma meeskonnast, kuna Iga toote või teenuse taga on inimesed, kellel on peale nime ka nägu.

5. Tee regulaarseid postitusi

Veebilehe suur boonus on blogi, kuid mitte selline, kuhu ainult kaks korda aastas pingutatult kirjutatakse, vaid selline, kuhu ilmub regulaarselt huvitavat ja asjakohast lugemist.

6. Tee ise või koostöös agentuuriga

Veebilehe loomisel võib kasutada valmistehtud veebilehtede põhja, aga ka ehitada ise.

Optimist Digitali tegevjuhi sõnul sõltub valik paljuski kliendi pealehakkamisest. “Wordpressi või Wixi platvormile saab olemasolevat kasutajaliidest kasutades teha lihtsa ja informatiivse kodulehe, kuid kui aega ja tahtmist ise nuputamiseks ei ole, siis tasub alati pöörduda agentuuri poole,” selgitas Tõnison.

Strauss tuletas meelde, et tasuta lõunaid ei ole. “Ei tasu valida tasuta veebiplatvormi, mis toob kohustuse Ise veeblehte majutada, tarkvara uuendada ning turvalisus tagada,” kirjeldas Strauss.

Tema hinnangul sobivad tarkvarapõhised lahendused neile, kel on teatav IT-pädevus. Tehnoloogiakaugel inimesel soovitab ta kasutada teenusepõhiseid lahendusi.

Veebilehe tegemine sõltub ka ettevõtte eelarvest. Kui teha leht ise näiteks platvormile Voog, siis on kulu 6 – 39 eurot kuus. Agentuuriga koos tehes peab arvestama, et ettevõttele läbimõeldud veebilehe valmistamine maksab 5000 – 10000 eurot.

7. Kohtu agentuuriga regulaarselt

Kui on otsustatud, et lehe loomisse kaasatakse agentuur, siis on kõige olulisem kliendi ja agentuuri koostöö. “Koostöös selgitatakse välja, mis on kodulehe eesmärgid, kes on ettevõtte kliendid ja kuhu ettevõte äriliselt jõuda tahab. Alles siis saab agentuur pakkuda sobivaimat lahendust,” lausus Tõnison.

Ta rõhutas, et sujuva veebilehe arenduse puhul on oluline korraldada kliendiga regulaarseid kohtumisi. Kindlasti tasub teha kohtumisi nii disainimise kui ka programmeerimise faasis, kus saab teha soovitud muudatusi.

8. Haldus peaks olema lihtne

Eduka veebilehe puhul on oluline haldamise lihtsus. “Klient peab saama võimalikult palju ise hallata postitusi teha, pilte üles panna, kontakte muuta,” selgitas Tõnison. Seetõttu tasub otsida lihtsaid lahendusi, mitte ehitada veebilehte, mille kasutamiseks tuleb kirjutada 200-leheküljeline kasutusjuhend.

Triin Adamson, Äripäev

Similar articles:

WebРасширение бизнеса

WebКак создать хороший сайт?

ОбразованиеОткрывается новый веб-сайт Ида-Вирумаа

МузыкаЕвровидение в Интернете

ПроисшествияХакеры атаковали сайт правительства Эстонии

2355 views

Rating: 0 Votes: 0

Comments

No comments yet. Yours will be the first!