Internetis messide korraldajad loodavad Skype’i edu korrata
Online Expo laieneb frantsiisimüügi kaudu
Veebis messe korraldav Online Expo OÜ loodab tegevjuht Anna Lepa sõnul kasumisse jõuda tuleval aastal.
Seni edukalt LCD-ekraanidel reklaami müünud Sergei Semjonov lükkas käima oma järgmise idee: korraldada messe veebis. Uue lahendusega loodab tema ja ta meeskond korrata Skype’i edu.
“Meil on paljud tavalised teenused kolinud ka internetti: pangandus, telefonikõned, kirjavahetus ja muu. Miks ei võiks siis internetis toimuda ka näitused?” esitas retoorilise küsimuse veebimesse korraldava ettevõtte Online Expo OÜ tegevjuht Anna Lepp.
Lepa sõnul on veebimessidel tavaliste näituste ees mitu eelist. Külastaja ei pea füüsiliselt kuhugi kohale sõitma, puuduvad piletijärjekorrad ja tüütud rahvamassid, otsingusüsteem aitab kiiresti vajaliku toote üles leida. Mess on tasuta.
Samuti on Lepa väitel sellisel messil osalemine soodne, makstes ühes riigis kuni mõni tuhat eurot.
Investeeritud 15 miljonit
“Praeguseks on projekti investeeritud 15 miljonit krooni,” rääkis Lepp. “Peamiselt virtuaalkeskkonna arendusse, uute filiaalide avamisse ja spetsialistide värbamisse. Projektiga on plaan jõuda kasumisse 2009. aastal.”
Online Expo laieneb teistesse riikidesse frantsiisilepingute alusel. Seni on esindused olemas Lätis, Leedus, Poolas ja Soomes. Aasta lõpuks on lootus katta 15 riiki, 2009. ja 2010. aastal aga laieneda kummalgi aastal veel 15 turule. Suurematest turgudest käivad läbirääkimised Venemaa ja USAga.
Müügiga on ettevõte tegelnud alles kolm nädalat. Praegu otsitakse osalejaid kolmele tänavusele messile. “Osalemine pakub firmadele väga huvi. Samas ei ole veel kuigi palju lepinguid sõlmitud, kuna inimesed võtavad mõtlemisaega, et mõista, mida mess endast täpsemalt kujutab,” märkis Lepp, lisades, et seni on igal näitusel olemas 30 osalejat.
Projekti idee kaasautor ja ettevõtte üks omanik Sergei Semjonov sõnas, et minimaalne eksponentide arv võiks ühel näitusel olla 50, hea tulemus aga on 100–200 boksi.
Eesti kontor juba plussis
“Teenime raha juba praegu. Müüme frantsiisi teistele riikidele ja sealsest müügist tuleb 25 % meile. Kogu projektiga plaanime kasumis olla järgmisel aastal,” kommenteeris Semjonov.
“Eesti kontor aga on juba plussis,” teatas Semjonov esialgsest edust.
Agnes Ojala, Äripäev
MIS ON MIS
Online Expo OÜ
Asutati möödunud aasta detsembris, ideega on tööd tehtud umbes aasta.
Kuulub kahe võrdse osana Sergei Semjonovile ja Irina Sopinale.
Semjonov on alates 2004. aastast juhtinud Vitaadvert OÜd, mis pakub Dyposi kaubamärgi alla reklaami kaubanduskeskustes, trammides-bussides-trollides ja mujal.
Augustis saab Semjonovist ka Vitaadverti 20 % osanik.
KOMMENTAAR
Ma pelgan, et Eesti ehitusettevõtted ei võta sellest võimalusest kinni. Ei tea, kas see on maru hea või maru halb. On raske kommenteerida, sest ei ole statistikat, kogemust. Mina prooviks sellise näituseversiooni ära küll, olen uuendusmeelne. Klient dikteerib tingimusi ja ma arvan, et nad on praegu harjunud asju ise nägema. Vähemalt see põlvkond, kellel raha on, tahaks ilmselt siiski näost näkku suhelda.
Sulev Luiga, Eesti Ehituse finantsjuht ja juhatuse liige
Similar articles:
Интернет → В Эстонии 730 000 интернет-пользователей
Интернет → Количество преступлений в Интернете неуклонно растет