Kotka-Sillamäe laevaliin lõpetab
Sellel reedel teeb Saaremaa Laevakompaniile kuuluv parvlaev Vironia Kotka-Sillamäe laevaliinil viimase sõidu, kirjutab ajaleht Oma Saar.
Vjatšeslav Leedo ja Edgar Savisaar 2006. a veebruaris laevaliini avamas
Kotka-Sillamäe laevaliini operaatori Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on liini sulgemise põhjuseid mitu. “Üks nendest on see, et laev sõitis siiani sellel liinil suure kaarega, sest otseliini takistas Venemaale kuuluv Suursaar,” rääkis Frosch.
Froschi kinnitusel käisid firmal Venemaaga küll läbirääkimised, et laev saaks otse sõita, sest sõit ümber Suursaare on kulukas ja võtab aega kaks tundi.
Froschi sõnul peatas Vene pool läbirääkimised aprillis, pärast pronksiöö sündmusi. “Üritasime küll uuesti läbirääkimisi alustada, kuid see ei õnnestunud,” märkis Frosch, lisades, et pärast radari paigaldamist Suursaarele selgus, et otseliini ei tule kohe kindlasti.
“Teine põhjus oli, et Narva Line'il oli plaan panna laev sõitma kolmnurka Sillamäe - Ust-Luga sadam - Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha ja läbirääkimised jooksid ummikusse,” rääkis Frosch. “Nii pikk laevatee trajektoor nagu praegu ei olnud majanduslikult otstarbekas,” väitis ta.
Laevaliini põhikliendid olid suured autod, kuid oktoobri alguses jäi ka neid vähemaks. “Üldine tendents oli see, et paljud kaubaveokid sõitsid Sillamäelt Kotkasse ja sealt Venemaale,” ütles Frosch, kelle sõnul hakkasid Venemaa antavad veoload otsa saama ja uusi enam ei väljastatud.
Saaremaa Laevakompanii alustas Sillamäe-Kotka liinil sõitmist 2006. aasta mais. Reise tehti iga päev.
Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki teatel laevameeskond tööta ei jää. Kõigile pakutakse tööd emafirma teistel liinilaevadel.
Pronksöö võis põhjustada Kotka-Sillamäe laevaliini lõpu
Sillamäe-Kotka liinil sõitev parvlaev Vironia
Reedel teeb Saaremaa Laevakompaniile (SLK) kuuluv parvlaev Vironia Kotka-Sillamäe laevaliinil viimase sõidu.
Kotka-Sillamäe laevaliini operaator Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on liini sulgemise põhjuseid mitu, millest üks on marsruudi liiga suur kaar, sest otseliini takistas Venemaale kuuluv Suursaar, teatasid SLK ja Narva Line OÜ.
Froschi kinnitusel käisid firmal Venemaaga küll läbirääkimised, et laev saaks otse sõita, sest ümber Suursaare sõit on kulukas ja võtab aega kaks tundi, kuid läbirääkimised peatusid pärast pronksöö sündmusi aprillis.
Sõiduaeg Kotka suunal on kuus tundi, Sillamäe suunal üheksa tundi. Otsetee Suursaare ümbruse vete kaudu oleks võimaldanud vähendada sõiduaega kummalgi suunal kahe tunni võrra.
«Teine põhjus oli, et Narva Line'il oli plaan panna laev sõitma kolmnurka Sillamäe-Ust-Luga sadam-Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha ja läbirääkimised jooksid ummikusse,» rääkis Frosch, kelle sõnul polnud nii pikk laevatee trajektoor nagu praegu majanduslikult otstarbekas.
Sillamäe-Kotka laevaliin avati 2006. aasta 17. veebruaril. Laevaliini opereerimiseks asutas Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ ning lõi üle viiekümne uue töökoha. Regulaarne kaubaveoliiklus käivitus liinil mullu märtsi alguses, reisijate teenindamisega alustas ettevõte mais.
Sillamäe-Kotka liini teenindav 1977. aastal Norras ehitatud reisi- ja kaubalaev Vironia mahutab kokku 370 reisijat ning 940 liinimeetrit sõidukeid. Talvegraafikus toimus liinil nädalas kümme väljumist, suvegraafikus kaksteist väljumist.
Similar articles:
Общество → Сбор жителей Силламяэ прошел спокойно
Мода → Праздник для модных, юных и красивых
Бизнес → Тийт Вяхи: Я всегда взбирался на самое высокое дерево!