Eesti purjekas Admiral Bellingshausen
Eesti Meremuuseum korraldab Saaremaalt pärit meresõitja Faddey Bellingshauseni mandri avastamise 200. aastapäevale pühendatud populaarteadusliku ekspeditsiooni Antarktikasse.
Eestlaste Antarktika ekspeditsiooni laev ehitatakse sõidukorda Saaremaal
Saaremaal Baltic Workboatsi laevatehases käib praegu eestlaste Antarktika ekspeditsioonilaeva lammutamine, et laev hiljem uuesti korda ja pika reisi jaoks veelgi merekindlamaks teha. Eestlased tahavad Antarktikasse jõuda järgmise aasta 28. jaanuariks ehk Bellingshauseni Antarktika avastamise 200. aastapäevaks.
Kapten Meelis Saarlaid tõi eestlaste Antarktika ekspeditsiooni laeva Hispaaniast Saaremaale. Järgmine kord on ta selle laeva roolis juba siis, kui laev on ümber ristitud "Admiral Bellingshauseniks". Kui teraslaeva veealust osa esmakordselt Nasval nähti, andis see meestele kindlustunnet veelgi juurde.
"Eks me ootasime kõik suure põnevusega, et mis siin allpool veeliini on. Ja oma suureks üllatuseks nägime me tõelist suurt "magu". Nii et ta on ikka toekas laev. Selles regioonis, kuhu meie kurss on võetud, seal liiguvad ka plastiklaevad. Loomulikult, teraslaev annab ikka hingerahu ja kindlust rohkem. Aga praegu on laev seest päris alasti. välja vahetatakse mootorid, täiendatakse ventilatsiooni, sellest laiast koikust tehakse kaks kajutit. Aga see eksklusiivne mullivann jääb alles," kirjeldas "Admiral Bellingshauseni" üks kaptenitest Meelis Saarlaid "Aktuaalsele kaamerale".
"Laevale tulevad kõik kaasaegsed navigatsiooniseadmed. Ja tuleb ka kogu kliimasüsteem üle vaadata, et oleks Antarktikas soe. Sinna on pikk maa minna läbi troopiliste maade, et ka seal oleks piisavalt jahedust ja mugavust reisijatel ja meeskonnal olla. Siin oli laeva süda, mis on praegu kai peale tõstetud. Kuu aja pärast on siin ilmselt juba uus süda sees ja käib n-ö veresoonte ühendamine.
Kõik peab valmis saama juuniks, sest juba juulis alustab "Admiral Bellingshausen" 12 inimesega pardal oma kümnekuulist ekspeditsiooni Roomassaare sadamast Antarktika poole," rääkis laeva ümberehitustööde projektijuht Priit Kuusk.
"Me läheme Antarktika poolsaarele. Kõigepealt tulevad meile vastu seal saarekesed ja seal saarte arhipelaagis liigume vaikselt lõuna poole. Seal lõuna pool on üks käegakatsutav eesmärk. See on ukrainlaste teadusbaas. Kui me sinna välja jõuame, seal on väga sõbralikud tegelased ja siis on kindlasti paljudel süda rahul. Ja pärast seda võibki kursi uuesti tagasi võtta põhja," kirjeldas Saarlaid ekspeditsiooni.
Kogu ekspeditsiooni eelarve on suurusjärgus 900 000 eurot.